Blogi - Poradniki na każdy temat

Depozycjonowanie negatywnych opinii jako element SEO PR
Jerzy Kiełbasa

Opinie o naszej usłudze bądź marce mają bardzo duży wpływ na zachowanie się potencjalnych klientów. Chwila nieuwagi, niedopasowanie oferty do potrzeb klienta, czy też nieuczciwe działanie ze strony konkurencji, może znacznie osłabić nasz wizerunek firmy w Internecie. Dlatego tak ważne jest, aby być czujnym i kontrolować pojawiające się wpisy dotyczące naszej marki.

2019-11-13 21:11:36

Jeżeli zmagamy się z problemem hejtu, warto zastanowić się nad usługą, jaką jest depozycjonowanie negatywnych opinii. Pozwoli ona w legalny sposób odzyskać zaufanie klientów i poprawić wizerunek w wyszukiwarce Google.

Depozycjonowanie – co to jest?

Depozycjonowanie to działania prowadzące do obniżenia pozycji strony na wybrane słowa kluczowe w wyszukiwarce Google. Terminem depozycjonowania stron określamy wszelkie nieetyczne zachowania ze strony konkurencji, której działania powodują osłabienie naszego rankingu w Google. Depozycjonowanie negatywne zachodzi poprzez usuwanie linków do naszej strony docelowej, kopiowanie, powielanie treści na zewnętrzne portale (tak zwany duplicate content), czy też linkowanie za pomocą stron pornograficznych lub też reklamowych.

Innym działaniem jest depozycjonowanie negatywnych opinii – czyli pozytywna forma depozycjonowania. Depozycjonowanie przebiega tutaj całkowicie legalnie i jest odpowiedzią na działania hejterskie, które psują wizerunek naszej strony w Internecie. W celu poprawienia wizerunku marki, agencje SEO zajmują się przede wszystkim pozycjonowaniem na takie same frazy kluczowe, pod jakimi pojawiają się negatywne komentarze. Dzięki temu witryny z hejterskimi wpisami są spychane na dalsze miejsca w wynikach, gdzie nie zobaczy ich potencjalny klient.

Depozycjonowanie negatywnych opinii - na czym polega?

Depozycjonowanie negatywnych opinii w Google to długofalowe działanie SEO, które zmniejsza ranking nieprzychylnych stron. Jest to działanie w pełni legalne oraz etyczne i można je zlecić firmie zajmującej się pozycjonowanie stron jak Rankit.pl. Skupia się na pozycjonowaniu naszej strony internetowej i pozytywnych wpisów tak, aby znajdowały się na najwyższych pozycjach wyszukiwania. Agencje SEO tworzą w tym celu dedykowane strony, zaplecza i landing pages, na których publikowane są treści, dotyczące danej marki bądź firmy. Stworzenie sieci wysokojakościowych linków, czyli tak zwany link building, jest jednym z podstawowych działań SEO i poprawia on ranking witryny. Dzięki temu nasza strona internetowa zyskuje na wiarygodności.

Jeżeli sami zauważymy nieetycznie działające strony, które chcą nam zaszkodzić, możemy zgłosić je do wyszukiwarki. Depozycjonowanie negatywnych opinii to jeden z bardzo ważnych elementów SEO PR, który pozwala skutecznie poprawić wizerunek firmy w Google.

Depozycjonowanie jako element SEO PR

SEO PR to jedna z najbardziej istotnych kwestii, o których należy pamiętać, jeżeli chcemy zbudować swój pozytywny wizerunek w Internecie. Statystki mówią same za siebie. Według badania Backlinko.com – 3 pierwsze, organiczne wyniki wyszukiwania zgarniają 75,1% wszystkich kliknięć.

Ankieta przeprowadzona przez ChannelAdvisor jasno pokazała, że aż 92% internautów czyta opinie przed zakupem. Dlatego też tak bardzo jest ważne, aby zadbać o jak najwyższą pozycję i tak zwane dobre sąsiedztwo. Jeżeli już na pierwszej stronie wyszukiwarki, pojawiają się negatywne wpisy o naszej firmie, to czerwony alarm, aby rozpocząć depozycjonowanie opinii, które powstały na skutek hejtu i nieetycznych działań. Dzięki pozycjonowaniu pozytywnego contentu i własnej domeny możemy długofalowo zneutralizować niemile widziane komentarze i wpisy.

Wizerunek firmy w Google - jak o niego dbać?

Pozytywny wizerunek firmy w Internecie to podstawa, aby osiągnąć sukces w danej branży. Warto więc na bieżąco kontrolować, czy nie jesteśmy ofiarami hejtu i działań ze strony konkurencji. W tym celu można wykorzystać takiej narzędzia, jak Brand24, które pozwala na sprawdzanie pojawiających się wpisów o nas. Ważne jest też badanie linków przychodzących. Za pomocą takich narzędzi jak Majestic SEO i Ahrefs możemy na bieżąco sprawdzać, czy pochodzą one z zaufanych źródeł.

Warto przy tym pamiętać, że wszelkie takie odnośniki są brane pod uwagę, przez roboty Google, które analizują tysiące parametrów naraz, aby ustalić ranking naszej witryny.

Poza tym dobrze jest zadbać o podstawowe działania z zakresu SEO. Zoptymalizowana witryna, autentyczny, ciekawy content, dodanie atrybutów czy linkowanie.

Depozycjonowanie negatywnych opinii to ratunek dla firm, które są ofiarami hejtu. Dzięki odpowiednim działaniom SEO możemy legalnie poprawić wizerunek swojej firmy w wyszukiwarce Google i ukryć negatywne komentarze. Warto zatem być zawsze czujnym i sprawdzać wpisy na swój temat.

 


Jerzy Kiełbasa

Udostępnij:


Komentarze

Brak komentarzy...

Zostaw komentarz


POLECANE FIRMY

AKTUALNOŚCI

KALENDARZ WYDARZEŃ

25
Piątek
Wrzesień 2020
Wrzesień
Po Wt Śr Cz Pt So Nd
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1234
imieniny:
Aureli, Kamila, Kleofasa